Učivo po dobu uzavření školy 30.3. - 3.4. 2020 

 

Vítám vás po víkendu. Snad jste si všichni užili krásné slunečné počasí a načerpali dostatek energie na další týden. Tento týden nás čeká nové učivo z matematiky - desetinná čísla.
 
Kdybyste cokoliv potřebovali konzultovat, pište, volejte nebo se domluvíme na jiné formě komunikace. 

 

Přichází mi od vás pomalu víc a víc vypracovaných domácích úkolů, jste šikovní a opravdu vás moc chválím.

Informace pro rodiče

Protože již víme, že se nám domácí vyučování poněkud prodlouží, prosím o zpětnou informaci (od všech rodičů žáků), jak děti pracují. Týká se těch rodičů, kteří neposílají email s ofocenými(oskenovanými vyplněnými pracovními listy) - můžete poslat i přes WhatsApp, nebo jen napište do emailu - nebo sms, jak učivo děti zvládají (co už mají, popř. co chybí doplnit).  Děkuji J.K.

-------------------------------------------------------------------------------------

Pro žáky i rodiče:

  • V pravém sloupci můžete využívat také složku Místo pro rychlé vzkazy

  • Prosím o vyplnění ankety

--------------------------------------------------------------------------------------------------

Matematika

 https://www.softschools.com/math/games/fractions_practice.jsp

 

Každý zlomek se skládá ze zlomkové čáry, čitatele a jmenovatele. Desetinné zlomky mají jmenovatele 10, 100, 1000,... Můžeme je zapsat v desítkové soustavě pomocí desetinné čárky jako desetinná čísla.

 

                                                                      https://patak.chytrak.cz/zlomky/zlomky11.htm

 

  • Vypracuj úkoly v PS str. 27/ 5,6,7,8,9,(10 nedělejte, chyba zadání)

 

PŘI KONTROLE VÁMI ODESLANÝCH ÚKOLŮ SE NEJČASTĚJI OBJEVILY CHYBY V PS Matematika str.25/19 - opravte si , kdo měl špatně.

Ve výsledcích předchozího cvičení najdi desetinné zlomky a vypiš je:

Desetinný zlomek je zlomek, který má ve jmenovateli 10; 100; 1 000; 10 000.......

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

    ČESKÝ JAZYK

  • Procvičíme si tvary podmiňovacího způsobu

  •  učebnice str.93 - přečti si modrou tabulku, do školního sešitu proveď zápis : 

Tvary podmiňovacího způsobu:

Vyjadřují děj, který by se mohl uskutečnit. Jsou složené - skládají se z příčestí činného a ze zvláštních tvarů odvozených od slovesa být : bych, bys, by, bychom, byste, by. 

U tvarů podmiňovacího způsobu zatím nebudeme určovat čas ( budeme se učit později)

ústně podle tabulky časuj v podmiňovacím způsobu daná slovesa ( spal bych.....)

Procvič si tvary podmiň. způsobu s kontrolou: patak.chytrak.cz/cestina/cj_2_84.htm

                                                                   patak.chytrak.cz/cestina/cj_2_85.htm

patak.chytrak.cz/cestina/cj_2_83.htm

 

 

 

 

 Opiš a doplň do školního sešitu cvičení str.93/ 2 ( Doplňte tvar podmiňovacího způsobu slovesa být )

 

PS str 13 - vypracuj všechna cvičení ( řešení pro kontrolu najdeš v příloze ve Škole on line)

 

ČTENÍ

  • Pokračujte ve čtení knih z doporučeného seznamu, pokud nemáš možnost - vyber si libovolnou knihu z domácí knihovny
  •  
  • Po přečtení proveď zápis o přečtené knize do čtenářského deníku, pokud nemáš u sebe - zapiš na papír ( nezapomeň na ilustraci).

 

-----------------------------------------------------------------------

PŘÍRODOVĚDA

 
DÝCHACÍ SOUSTAVA
 
Pracuj s učebnicí str. 52 - podle obrázku Dýchací cesty -  zjisti a vyjmenuj, co tvoří horní a dolní dýchací cesty
                                     prohlédni si obrázek Plíce
 
Zjisti CO TO JE? inhalátor
                        nikotin
 
                    Jak dlouho vydrží lidský mozek bez přísunu kyslíku ?
 
  •  Splň ústně úkoly učebnice str. 52/ 11- 14:  Zjisti svoji dechovou frekvenci ( tj. kolikrát se za minutu nadechneš).....
 
         PS str.32/ 4,5,6,7 - písemně ( kontrolu řešení najdeš ve Škole on-line)
        
--------------------------------------------------------------------------------

          Vlastivěda     

     

VLASTIVĚDA 5.D (31. 3. 2020 + 2. 4. 2020)

PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH + ŽIVOT V ČECHÁCH ZA PRŮMYSLOVÉ REVOLUCE

 

1) Nadpis do sešitu:    Průmyslová revoluce a život v Čechách (19. století)

  • Tvým úkolem je odpovědět na otázky v přiloženém pracovním listu.

 

  • Pracovní list si můžeš vytisknout( najdeš ve Škole on-line v rozvrhu) vyplnit odpovědi a nalepit do sešitu. Pokud nemáš možnost si pracovní list vytisknout. Odpověz na otázky a odpovědi piš přímo do sešitu. Otázky neopisuj!!!

 

  • Pokud je to možné, vždy odpovídej celou větou.

 

  • Odpovědi na otázky nalezneš v učebnici na straně 21 – 24 v kapitole „Průmyslová revoluce v Čechách“ a na straně 31 – 32 v kapitole „ Život v Čechách za průmyslové revoluce“.

 

  • Také se můžeš podívat na video s názvem „Manufaktury“ a „Věk páry“

https://www.youtube.com/watch?v=3lQE8fwdnHo – Manufaktury

https://www.youtube.com/watch?v=ZZyXvJ1SkqY – Věk páry

 

2) Pracovní sešit- strana 15, cvičení 1, 2, 3 ( správná řešení najdeš ve Škole on- line v rozvrhu)